Tuesday, May 27, 2014

Kepentingan Vita-Lea IRON FORMULA & B Complex

A) Vita- Lea IRON FORMULA

- Setiap tablet mengandungi 30 nutri harian lengkap yang diekstrak drpd sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana di sarankan oleh RDA.

- Tablet Vita- Lea ini di saluti dgn serbuk nutrisi- SPIRULINA. Ia dihasilkan dgn kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sbg “Explo –tab”.

- Ia merupakan tablet multi vitamin yg paling pantas di dunia terlatur dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yg terkandung di dlmnya mudah berintegrasi dgn protein utk penyerapan yg pantas oleh usus kecil.

- Ujian klinikal telah membuktikan dgn pengambilan Vita- Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebyk 65%. Vita –lea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sbg THE BEST MULTI – VITAMIN di dlm Public Interest pd tahun 2000.

Manfaat Utama Vita-Lea:

# Penambahan Tenaga Segera – pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori & fokus dlm aspek pembelajaran mahupun kerja harian.

# Pelengkap Nutrisi- Kekurangan pelbagai vitamin dan  mineral penting akibat amalan diet yg tidak seimbang, terutamanya mereka yg mengamalkan sayuran (vegetarian) & anemia.

# Keupayaan Sistem Produktif – Sgt membantu dlm stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan.

# Elemen Penting Pada Sel Tubuh- Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot,kulit, dan hormon, serta menjaga kesihatan tirod.

# Melindungi organ – melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.



B) B- Complex

-          Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yg pertama di dunia dgn kadar keboleh serapan (bioavailability) yg sgt tggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik yg semula jadi tidak mudah utk diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asid folik yg terdapat dlm pasaran adalah bersifat sintetik.

-          B-Complex mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pd vitamin B-Complex utk mendptkan keseimbangan & keberkesanan yg sempurna.

-          Vitamin B adalah vitamin larut – air. Sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem percernaan. Oleh itu adalah sgt penting kita mengambil vit Bcomplex setiap hari.

-          Shaklee Bcomplex will not cause rosary fungus or infected active yeast bacteria like Bcomplex extract from beer yeast.

Manfaat Utama B-Complex:

# Menukar makanan kpd tenaga- Bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrate dan protein kpd tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan/ kelesuan.

# Melawan tekanan- Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala. Tekanan. Kemurungan dan insomnia.

# Membantu tumbesaran- Menggalakkan tumbesaran yg sihat dan normal bg bayi dan kanak2. Membantu pembinaan DNA & sel sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak/ tulang belakang.

# Rambut beruban/ gugur- membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.

# Baik utk mata- mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, menguat memori dan daya pemerhati/ fokus.

# Mencegah anemia- membantu pembentukan sel darah merah yg sihat & antibodi, merangsang sirkulasi darah dlm tubuh, merendahkan paras sistin utk kesihatan kardiovaskular, merawat/mencegah anemia, sakit kepala,pening,lemah semangat,keletihan,migrain,muntah2,mabuk darat/ laut.

# Meredakan senggugut- baik utk masalah PMS, meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman. Terutama mereka yg mengambil ubat hormon dan ubat thn sakit.

# Mencegah perlcche – dikenali sbg kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah, nafas berbau.

# Detoksifikasi- meredakan alahan.

No comments:

Post a Comment